Kampania wideo i shorts w Google Ads
Kampanie marketingowe w środowisku Google Ads, nie od dziś cieszą się dużą popularnością. Korzystanie z tego narzędzia, umożliwia firmom skuteczne dotarcie do swoich potencjalnych klientów. Jednak jak działać przy tak dużej konkurencji i z jakich kreacji korzystać aby wygrać rywalizację? Na te i inne pytania, odpowiemy w poniższym artykule, który przybliży Wam wiedzę, na temat promocji własnej marki poprzez klasyczne materiały wideo oraz ciągle rosnące w popularność Shorts’y.
Google Ads YouTube Shorts – dlaczego warto?
Krótkie, tematyczne filmy zdobywają szczyty popularności. Nic w tym dziwnego, żyjemy w czasach, w których z każdej strony otrzymujemy bodźce, przez co nasza umiejętność skupienia uwagi na dłuższy czas, jest coraz trudniejsza. Odpowiedzią na potrzeby rynku, stały się więc materiały publikowane m.in. na platformie YouTube Shorts. Platforma ta, umożliwia publikowanie krótkich, trwających do 60 sekund filmików, które można z powodzeniem porównać do relacji na Facebook’u, Instagramowych Reels’ów czy TikToka. Jest jednak coś, co sprawia że to właśnie Shorts’y, stają na podium wśród konkurencji. W roku 2022, YouTube Shorts miało ponad 1,5 mld widzów miesięcznie, natomiast w roku 2023 liczba ta wzrosła do 2 mld. Zgodnie z tym, co ogłoszono w trakcie trwania zeszłorocznego wydarzenia “Made on YouTube”, wspomniana forma wideo posiada ponad 70 miliardów wyświetleń każdego dnia! W czym to może pomóc firmie? W Polsce, według danych na lipiec 2023 roku, z YouTube korzysta ok. 25 mln użytkowników, którzy aby mieć pełny dostęp do publikowanych treści, muszą utworzyć na nim konto. Rejestracja na portal odbywa się za pomocą adresu e-mail i wymagane jest określenie danych takich jak data urodzenia czy płeć. Dodatkowo, algorytmy serwisu, doskonale wiedzą jakie treści ogląda dany użytkownik, znają więc zakres jego zainteresowań. Jesteśmy coraz bliżej, prawda? Połączmy więc kropki, popularność YouTube Shorts zawdzięcza swojej krótkiej i przystępnej formie – bardzo zbliżonej do reklam telewizyjnych. Jednak telewizja w przeciwieństwie do internetu, nie jest w stanie tak dokładnie śledzić zainteresowań tematycznych odbiorców. Reklama telewizyjna, skierowana jest więc do bardzo szerokiego grona odbiorców. My natomiast, możemy promować YouTube Shorts zawężając grono odbiorców jedynie do tych segmentów, które są w kręgu naszych zainteresowań. Pozwala to zoptymalizować budżet przeznaczony na promocję marki a tym samym, dotrzeć do precyzyjnego grona odbiorców, korzystających z serwisu.
YouTube Shorts – idealne rozwiązanie dla kampanii wizerunkowej
Skoro wiemy już, że odbiorcy naszych treści posiadają coraz mniejszą zdolność skupienia uwagi oraz że duże grono znajduje się właśnie w środowisku YouTube, możemy dostosować nasze reklamy, właśnie pod ich preferencje. Promowanie YouTube Shorts w Google Ads, świetnie sprawdzi się jako pierwszy etap lejka sprzedażowego. Tworząc krótki materiał wideo, jesteśmy w stanie zapoznać potencjalnego klienta, z naszą marką i zbudować świadomość jej istnienia. Ta forma reklamy, cechuje się też stosunkowo niskim kosztem, dlatego sprawdzi się jako baza do tworzenia docelowej grupy odbiorców do której następnie kierować możemy dłuższe materiały, typu wideo InStream bezpośrednio już w serwisie YouTube.
Jak zrobić skutecznego Shorts’a?
Milionowa liczba wyświetleń materiałów na YouTube Shorts to zdecydowany plus, jednak z drugiej strony wymaga od nas, abyśmy dopracowali filmik tak, aby uzyskał i utrzymał on uwagę odbiorcy. Kluczowymi elementami o jakich warto pamiętać przy tworzeniu kreacji są:
– czas trwania wideo, nie powinien być krótszy niż 15 sekund, ale nie może też być dłuższy niż 60 sekund,
– promowanie logo marki, powinno odbyć się w sposób kreatywny i interesujący dla potencjalnego odbiorcy, powinno zostać zasygnalizowane w pierwszych 2-3 sekundach materiału,
– materiał powinien być skupiony na natychmiastowym przyciągnięciu uwagi odbiorcy, być dopasowany tematycznie do potencjalnej grupy docelowej.
Nie bez znaczenia są też kwestie związane z narracją czy muzyką. Zdecydowanie skuteczniejsze wyniki na YT Shorts uzyskamy z materiałami z wysoką jakością dźwięku i ciekawą narracją. Google w swoich rekomendacjach zwraca na to dużą uwagę.
Modele rozliczeniowe promocji Shorts w Google Ads
W modelu rozliczeniowym kampanii YT Shorts, stosowane mogą być trzy metody ustalania stawek CPM (koszt tysiąca wyświetleń), CPV (koszt za obejrzenie) lub CPA (koszt konwersji). CPM umożliwia nam ustawienie górnej stawki jaką chcemy przeznaczyć na wyświetlenia naszych kreacji 1000 razy. Dostosowanie stawki, zależne jest w dużej mierze od branży w jakiej działa przedsiębiorstwo, jednak zazwyczaj nie przekracza ono wartości 2-3 zł w odniesieniu do 1000 wyświetleń. W tym punkcie warto zaznaczyć, że algorytm będzie skupiał się na jak największej ilości wyświetleń filmu, nie dbając o to czy film jest oglądany czy też pomijany dalej. Przy takim modelu rozliczeń warto zadbać o pojawiające się logo marki już w pierwszych sekundach trwania filmu. CPV natomiast, rozlicza koszt obejrzenia filmu tzn. jest liczone, gdy użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund reklamy lub cały film (jeśli trwa krócej niż 30 sekund) lub też, wystąpi interakcja danego użytkownika z filmem (przykładowo kliknięcie nakładki z wezwaniem do działania). Średni CPV w przypadku Shorts’ów, może wynieść do 3-6 groszy. Model CPA skupia się na generowaniu wybranej konwersji, np. zakup. Jest najbardziej wymagający, ale w największym stopniu może przełożyć się na efekty poza wizerunkowe i świadomościowe.
Czy warto promować YouTube Shorts w Google Ads? – Oczywiście!
Podsumowując, promocję firmy warto zacząć od krótkich filmików promowanych na platformie YouTube Shorts. Szeroka grupa odbiorców – w końcu 25 mln, to całkiem sporo – umożliwia skuteczne dotarcie do swoich potencjalnych klientów. YouTube oraz Google stanowią jeden ekosystem, dlatego Shorts’y są doskonałą przestrzenią do zaznaczenia istnienia swojej marki i przedstawienia jej użytkownikowi. Taki wstęp, pozwala następnie na świetne optymalizowanie kampanii i podtrzymywanie zainteresowania użytkownika poprzez formaty reklam wideo, kampanie Search bądź Performance Max. Przystępny panel oraz fakt, że filmiki są krótkometrażowe i nie wymagają specjalnych efektów, sprawia że może to być niskobudżetowe rozwiązanie dla promocji marki.
Zainteresował Cię temat promocji Shorts’ów? Chcesz zacząć ale nie wiesz jak? Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak możemy pomóc rozwinąć się Twojej firmie w Internecie.