Meta coraz bardziej kieruje się w stronę automatyzacji, dążąc do większej kontroli kampanii reklamowych przez algorytm. Ma to na celu obniżenie progu wejścia w prowadzenie kampanii na tej platformie oraz ułatwienie głównie dla małych firm.
Ostatnio wprowadzone zmiany obejmują:
1.
Dla kampanii z celem na ruch (traffic), opcja “Detailed Targeting Expansion” została usunięta i zastąpiona automatycznym wyborem. To rozwiązanie, które wcześniej było dostępne dla kampanii Leadowych lub Salesowych.
2.
Meta stopniowo wprowadza ukrywanie “Manual placements” na swoich kontach, co utrudnia zarządzanie, gdzie nasze reklamy się wyświetlają. Teraz wymaga to większej ilości kliknięć, co zwiększa czas wykonania operacji. Meta puszcza tutaj oczko, aby kolejnej opcji “nie ruszać”. To kolejny krok w kierunku narzucania automatycznych rozwiązań.
3.
Dodatkowo, Meta wprowadza możliwość wykluczenia konkretnych placementów w kampaniach Adv+ Shopping. To nowa opcja, która umożliwia kontrolę nad miejscem wyświetlania reklam. Aby ją skonfigurować, trzeba przejść do “Ad account settings” -> “Ad account setup” -> “Account controls”. Warto pamiętać, że to ustawiając to wpłynie na nasze wszystkie kampanie Adv+ Shopping.
Należy zaznaczyć, że zmiany te wprowadzane są etapami i nie są jeszcze dostępne na wszystkich kontach. To ważne, aby być świadomym nowości i uczulonym na rozwiązania narzucane przez Mete. Niektóre “ulepszenia” mogą prowadzić do niechcianych efektów ubocznych, co przełoży się bezpośrednio na odbiór naszej reklamy. Meta potrzebuje jeszcze trochę czasu aby usprawnić, wszystkie automatyczne funkcje, a do tego czasu należy się dwa razy zastanowić czy warto oddać władzę algorytmowi.
Chcesz rozpocząć działania employer brandingowe lub marketingu internetowego w swojej firmie, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Napisz do nas – wspieramy marki w budowaniu świadomej i atrakcyjnej komunikacji.
Bart Bartczak, Performance Marketing Specialist, OK SUPER