Zastanawiasz się jakie treści publikować na karierowych stronach Twojej organizacji w mediach społecznościowych? Nie wiesz jak zacząć lub dotychczasowe działania nie przynoszą pożądanych efektów? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek!
- Opowiedz o sukcesach pracowników. Opisy sukcesów i osiągnięć pracowników, którzy pracują w Twojej firmie, przyciągają uwagę potencjalnych kandydatów, a także pozwalają aktualnym członkom zespołu poczuć się docenionymi.
- Organizujesz wydarzenia i inicjatywy wellbeingowe w Twojej firmie? To jest materiał na content! Informowanie o wydarzeniach, takich jak konferencje, szkolenia, imprezy integracyjne czy akcje CSR, które organizuje i w których bierze udział Twoja firma, pokazuje, że dbasz o rozwój swoich pracowników, kulturę organizacyjną oraz wkładasz starania w budowanie dobrych relacji i atmosfery w całym zespole.
- Informuj swoich obserwatorów o aktualnych ofertach pracy! Twoi potencjalni pracownicy korzystają z social media – docieraj do nich ze swoimi ofertami. Dzięki temu dotrzesz do większej ilości kandydatów, a także masz możliwość kierować swoje ogłoszenia pod konkretną, interesującą Cię grupę odbiorców. Publikuj ogłoszenia w ciekawej, chwytającej uwagę odbiorcy formie. Pokaż wyjątkowe i najciekawsze benefity i korzyści, które płyną z konkretnego stanowiska.
- Pokaż, kim naprawdę jesteś! Warto publikować na swoich kanałach social media treści przedstawiające wartości, które wyznaje Twoja firma oraz jakie normy kultury organizacyjnej w niej obowiązują. Przedstaw coś, z czym potencjalni kandydaci mogą się utożsamić i dzięki czemu będą chcieli być częścią Twojej firmy. Taka komunikacja pozwoli Ci przyciągnąć kandydatów, którzy wyznają te same wartości, które promuje Twoja organizacja.
- Zmiany w firmie – pokaż, że stawiasz na rozwój! Informowanie o zmianach w firmie, takich jak nowi pracownicy, zmiana siedziby czy nowe projekty biznesowe pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako dynamicznego i innowacyjnego pracodawcy.
- Dzielenie się wiedzą jest cool! Publikowanie artykułów, blogów, poradników lub ciekawostek z branży, w której działa Twoja firma, pozwala na budowanie wizerunku firmy jako eksperta w swojej dziedzinie oraz zachęca odbiorcę do zaobserwowania i śledzenia profilu w celach edukacyjnych i rozwojowych.
- Pamiętaj, żeby nie ograniczać się jedynie do jednej formy contentu. Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i zapewniaj odbiorcom różnorodność. Publikuj zdjęcia, grafiki oraz filmiki.
Mamy nadzieję, że nasze zestawienie pomoże Ci rozpocząć prowadzenie regularnej komunikacji w mediach społecznościowych Twojej organizacji, lub udoskonalić już prowadzone konta.
Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu kanałów karierowych? Napisz do nas – tworzymy kampanie employer branding, która przyciąga SUPER talenty.
patrycja.vanderschelden@oksuper.pl
Patrycja Vanderschelden, Employer Branding & Social Media Junior Specialist, OK SUPER