Lato zaskoczyło EB-owców? O tym, jak pogoda wpływa na zasięgi w social media.

Zauważasz na swoich kanałach karierowych spadki wyświetleń i reakcji pod postami? A może słabsze niż zazwyczaj zasięgi reklam i wyższe koszty kampanii?

Nic dziwnego – spójrz za okno.

TAK – pogoda ma wpływ na zasięg i zaangażowanie pod postami. Sezon urlopowy, wakacje w szkołach i na uczelniach – nasi odbiorcy są na zewnątrz, a nie przyklejeni do telefonów. To naturalne, że w tym okresie zasięgi publikowanych treści spadają. Największe spadki możecie zaobserwować w słoneczne weekendy i piątkowe popołudnia.

Nie jest to wina algorytmów czy gorszych treści!

Jak sobie z tym radzić?

Poniżej przygotowane przez team #OKSUPER tipy:

  • Okres wakacyjny warto przeznaczyć na planowanie działań employer branding i marketingu rekrutacyjnego na jesień, kiedy to nasze grupy docelowe wrócą przed ekrany.
  • Spróbuj zmniejszyć częstotliwość postowania, skupiając się na jakości contentu, a nie jego ilości.
  • Gromadź atrakcyjny content na wrzesień.
  • Zaangażuj pracownikow – zorganizuj konkurs w którym zaprosisz do wysyłania zdjęć wakacji.
  • Postaw na lekki content – relacje z eventów, polecenia książek, itp.

Potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu strategii marketingu rekrutacyjnego dla Twojej firmy? Skontaktuj się ze mną!

klaudia.brzeska@oksuper.pl

Klaudia Brzeska, Employer Branding & Social Media Expert, OK SUPER

Umów się na spotkanie już teraz!

Twoja konkurencja już rozmawia z Twoimi kandydatami!