Zauważasz na swoich kanałach karierowych spadki wyświetleń i reakcji pod postami? A może słabsze niż zazwyczaj zasięgi reklam i wyższe koszty kampanii?
Nic dziwnego – spójrz za okno.
TAK – pogoda ma wpływ na zasięg i zaangażowanie pod postami. Sezon urlopowy, wakacje w szkołach i na uczelniach – nasi odbiorcy są na zewnątrz, a nie przyklejeni do telefonów. To naturalne, że w tym okresie zasięgi publikowanych treści spadają. Największe spadki możecie zaobserwować w słoneczne weekendy i piątkowe popołudnia.
Nie jest to wina algorytmów czy gorszych treści!
Jak sobie z tym radzić?
Poniżej przygotowane przez team #OKSUPER tipy:
- Okres wakacyjny warto przeznaczyć na planowanie działań employer branding i marketingu rekrutacyjnego na jesień, kiedy to nasze grupy docelowe wrócą przed ekrany.
- Spróbuj zmniejszyć częstotliwość postowania, skupiając się na jakości contentu, a nie jego ilości.
- Gromadź atrakcyjny content na wrzesień.
- Zaangażuj pracownikow – zorganizuj konkurs w którym zaprosisz do wysyłania zdjęć wakacji.
- Postaw na lekki content – relacje z eventów, polecenia książek, itp.
Potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu strategii marketingu rekrutacyjnego dla Twojej firmy? Skontaktuj się ze mną!
Klaudia Brzeska, Employer Branding & Social Media Expert, OK SUPER