Employer branding online – jak prowadzić działania budujące pozytywny wizerunek pracodawcy z home office?

Employer branding online – jak prowadzić działania budujące pozytywny wizerunek pracodawcy z home office?

Wielu z Was na pewno zadaje sobie pytanie, jak odnaleźć się zawodowo w nowej rzeczywistości i sprostać trudnościom, jakie stawia przed nami obecna sytuacja. Jak zrealizować KPI rekrutacyjne, jak przyciągnąć najlepszych kandydatów pracując z domu?

Jest bardzo dużo możliwości prowadzenia działań budujących pozytywny wizerunek pracodawcy online, dzięki którym zachowamy płynność pracy, efektywnie dotrzemy do najlepszych kandydatów, poprowadzimy rekrutację czy zbudujemy pozytywny wizerunek firmy. Warto pamiętać o prowadzeniu działań employer branding w obecnej sytuacji – to z pewnością zaprocentuje w przyszłości.
Oto kilka pomysłów, jak efektywnie prowadzić działania employer branding online:

  1. Live & Webinar

Idealny substytut targów pracy i dni otwartych. Zapewnia bezpośredni kontakt z grupą docelową, umożliwia odbiorcom zadawanie pytań. Do zrealizowania na FB jak i IG. Planując live’a zadbaj o dobry internet!

  1. Pytania do działu HR

Dobry sposób na zachęcenie potencjalnych kandydatów do zadawania pytań o pracę i konkretne oferty. Pytania możemy zbierać na IG (super możliwość daje dedykowana funkcja PYTANIA na stories), ale i klasycznie na FB w messengerze i w komentarzach. Pamiętajmy, żeby przedstawić w dedykowanym poście osobę, która będzie odpowiadała na pytania.

  1. Aplikacja online

To dobry moment, aby w praktyce przekonać naszych kandydatów, że możliwe jest pełne przejście przez proces rekrutacyjny do firmy nie wychodząc z domu. Warto szczegółowo opisać proces lub opublikować post z infografiką na wallu, zachęcając do aplikowania.

  1. Pracownicy

Pokażmy, że firma stosuje się do państwowych rekomendacji, że też pracujecie zdalnie, że dbacie o swoich pracowników, jeżeli muszą być w pracy poza domem. Może konkurs dla pracowników na przesyłanie kreatywnych zdjęć z #homeoffice?

  1. Ambasadorzy firm

Zachęcajcie swoich ambasadorów (zarówno grupę studenckich przedstawicieli, jak i wszystkich pracowników!) do wchodzenia w interakcję, oznaczania firmy w postach, wspierania publikowanej komunikacji. Wiadomo nie od dziś – zasięgi organiczne są najcenniejsze!

  1. Posty z linkami do ofert pracy

Warto przypomnieć obserwatorom, jakie benefity firma gwarantuje swoim pracownikom, na jakie stanowiska aktualnie szuka kandydatów. To dobry moment na „recykling” najlepszych treści na profilu. Teraz jak nigdy potencjalni kandydaci będą spędzać czas online!

  1. Kampania online

Jeżeli potencjalni kandydaci będą spędzać teraz czas w sieci, warto przemyśleć wdrożenie płatnych działań w formie kampanii online. Dobrze przygotowana kampania mediowa pozwala na bardzo precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej. W zależności od celu umożliwia również zbudowanie świadomości na temat działań firmy, zachęca do przejścia na stronę karierową i ułatwia zebranie aplikacji od potencjalnych kandydatów.

Masz pytania, potrzebujesz wsparcia w przeniesieniu swoich działań employer branding do online?

Napisz do mnie!

Klaudia Brzeska

Klaudia.brzeska@oksuper.pl

Umów się na spotkanie już teraz!

Twoja konkurencja już rozmawia z Twoimi kandydatami!