TikTok to aktualnie jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych. W Polsce, z aplikacji korzysta aż 13 milinów użytkowników, spędzając na niej średnio ponad 18 godzin miesięcznie. 92% z nich używa z aplikacji każdego dnia, a 15% uruchamia aplikację ponad 15 razy dziennie! Platforma daje niezwykle dużo możliwości reklamowych, które nie są jeszcze szeroko wykorzystywane przez marki w Polsce, dlatego to idealny moment na uruchomienie kampanii rekrutacyjnej na TikTok’u.
TikTok jest świetnym narzędziem do budowania świadomości firmy i społeczności, jak i w przyciągnięciu potencjalnych pracowników. Pozwala odbiorcom poznać Twoją firmę od mniej formalnej strony i utożsamić się z nią.
Są dwa sposoby na prowadzenie działań employer branding na tiktoku::
- Pierwszym z nich, jest założenie konta i publikowanie treści organicznych na swoim profilu. Nie mamy wtedy jednak kontroli nad grupą odbiorców, a nasze treści nie są w żaden sposób promowane.
- Drugim sposobem są kampanie płatne. Zaletą TikToka jest fakt, że nie musimy tworzyć profilu, żeby uruchomić reklamy i promować swoją firmę. Platforma umożliwia uruchomienie reklamy in-feed, która wyświetla się pomiędzy poszczególnymi filmikami w zakładce “Dla Ciebie” i może zawierać przycisk, który bezpośrednio przenosi użytkownika do wybranej strony internetowej.
Wyniki reklam rekrutacyjnych dla naszych Klientów na TikToku osiągają świetne wyniki – CTRy na poziomie 2-3% i koszty kliknięcia poniżej 0,20 zł!
Reklama na TikTok’u – jakie wymagania techniczne?
– Video: do 60 sekund, wymiary 1080×1920;
– Opis pod reklamą – do 100 znaków;
– Minimalny budżet na kampanię – 80 zł dziennie.
Jak skutecznie wykorzystać platformę TikTok w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy? Jakie treści publikować? Podpowiadamy!
- Bądź na bieżąco i poznaj najpopularniejsze trendy – TikTok jest platformą, gdzie najłatwiejszym sposobem na dotarcie do większej grupy odbiorców jest zamieszczanie treści z dźwiękami, które w danym momencie są najchętniej wykorzystywane. Powinniśmy robić to w sposób naturalny, niewymuszony i zgodny z wartościami marki. Świetnym sposobem, aby móc poczuć wspólnotę wśród zespołu i pokazać, jak praca w Twojej firmie jest kreatywna i przyjemna, jest stworzenie wyzwań i zabaw tematycznych dla pracowników.
- Pokaż kulturę organizacyjną – stwórz filmy, które pokazują kulturę organizacyjną firmy, wydarzenia, integracje, działania CSR itd. Pozwoli to kandydatom na zobaczenie, jak firma dba o swoich pracowników, jaka atmosfera panuje w firmie oraz jakie wartości są dla niej ważne.
- Pokaż, jak wygląda dzień z życia pracownika – jest to bardzo popularny trend, który pozwala pracownikom na pokazanie swojej codziennej pracy i co robią w ciągu dnia. Może to pomóc potencjalnym kandydatom na zobaczenie, jak wygląda praca w Twojej firmie oraz jakie umiejętności są wymagane do wykonywania danej pracy, ale także zobaczyć benefity, które oferuje Twoja firma.
- Szukasz nowego członka zespołu? Opowiedz o tym! TikTok może być wykorzystywany, jako narzędzie do zdobycia kandydatów poprzez zamieszczanie filmów, gdzie opowiadamy o pracy i benefitach, a także przedstawiamy bliżej przyszłą rolę i obowiązki kandydata. Jest to dużo bardziej kreatywny i ciekawy sposób na przyciągnięcie uwagi niż zwykłe ogłoszenie.
[Wykorzystane źródła: Raport „Kim są polscy użytkownicy TikToka” przygotowanego przez agencję influencer marketingu GetHero we współpracy z Uniwersytetem SWPS-em; rok 2022]
Mamy nadzieję, że rozwialiśmy Twoje wątpliwości na temat wykorzystywania platformy TikTok w działaniach employer brandingowych i że nasze rady okażą się przydatne!
Chcesz rozpocząć działania budowania marki pracodawcy na tiktoku, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Napisz do nas – wspieramy marki w budowaniu angażującej, dopasowanej do grupy docelowej komunikacji w mediach społecznościowych.
patrycja.vanderschelden@oksuper.pl
Patrycja Vanderschelden, Employer Branding & Social Media Junior Specialist, OK SUPER