W 2022 roku zostały wprowadzone zmiany w optymalizacji kampanii sponsorowanych promujących oferty pracy na Facebooku i Instagramie. Zmiany te były wdrażane od początku grudnia 2021 roku, a ich testowanie zakończyło się w lutym 2022 roku – od marca więc oficjalnie weszły w życie nowe zasady reklam rekrutacyjnych w panelach reklamowych Meta.
Kampanie promujące oferty dotyczące zatrudnienia, staży, profesjonalnych programów certyfikacji itp. muszą być teraz ustawiane zgodnie z nowymi zasadami zamieszczania reklam.Reklamy w kategorii rekrutacyjnej nie mogą dyskryminować ludzi ze względu na cechy osobiste, takie jak rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, orientacja seksualna, tożsamość płciowa, status rodzinny/stan cywilny, niepełnosprawność, choroby. Zmiany są spowodowane więc przeciwdziałaniem dyskryminacji w mediach społecznościowych.
Największa zmiana dla reklamodawców chcących promować swoje oferty pracy to jednak niemożliwość kierowania ofert wg cech demograficznych. Niedostępna jest możliwość targetowania pod względem wieku oraz płci. Mocno ograniczone są również niektóre opcje targetowania po zainteresowaniach.
Ograniczone są też reklamy rekrutacyjne kierowane w oparciu o geolokalizację. Wybór lokalizacji powinien teraz obejmować wszystkie obszary w promieniu 15 kilometrów od wybranej miejscowości, adresu lub przypiętej pinezki. Co to oznacza? Nie można już ustawić kampanii z ofertą pracy na precyzyjnie wybraną lokalizację, np. konkretną uczelnię. Od wybranego miejsca zostanie teraz dodany promień 15 km.
Jak ustawiać reklamy zgodnie z nowymi zasadami?
Warto stosować targetowanie, które pomoże w dotarciu do odpowiedniej grupy wiekowej. W przypadku stanowisk stażowych/ofert dla osób bez doświadczenia zawodowego można na przykład zawęzić grupę o zainteresowania takie jak: staż, pierwsza praca, szkolnictwo wyższe, szukanie pracy itp. Każda kampania wymaga teraz dogłębnej analizy i nowej strategii optymalizacji
Według Meta zmiany nie powinny mieć kluczowego wpływu na wyświetlanie reklam, jednak mogą wpłynąć na czas oraz przygotowywanie kampanii sponsorowanych, ponieważ potrzebne będzie każdorazowe wyszukiwanie szczegółowych haseł, które umożliwią odpowiednią optymalizację reklam.
Wprowadzone zmiany mogą być utrudnieniem w dotarciu do ściśle sprecyzowanej grupy docelowej. Efektywne ustawienie reklam w mediach społecznościowych wymaga teraz więcej czasu i doświadczenia w realizowaniu zaawansowanych kampanii mediowych. Dlatego też każdorazowo warto skonsultować przyjęte założenia z profesjonalistami.
Pomimo braku bezpośredniej możliwości targetowania pod względem wieku czy specyficznych zainteresowaniach, nie warto rezygnować z kampanii na instagramie i facebooku. Są to wciąż jedne z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do wielu grup docelowych z komunikatem karierowym i kampanią employer branding.
Potrzebujesz wsparcia w ustawieniu kampanii sponsorowanej promującej ofertę pracy lub kampanię employer branding na Facebooku i Instagramie? Skontaktuj się ze mną!
Klaudia Brzeska, Employer Branding & Social Media Expert, OK SUPER